Spacerownik - połączenie historii z matematyką

Dziecko jest jutrem. Ono będzie pracownikiem, będzie obywatelem, będzie prawodawcą, ale czekać trzeba. Cierpliwie czekać. Czujnie czekać (…). Trzeba uświadomić sobie wagę, ciężar sprawy – wartość jej, cenę….

Janusz Korczak

     Kilkoro uczniów z klas: 4c i 5b - z myślą o swoich kolegach i koleżankach z klas czwartych oraz piątych - wykonało spacerownik, któremu nadało tytuł "Od Mieszka I do Stanisława Augusta". Będzie on służył także uczniom klas młodszych, którzy jeszcze w tym roku kalendarzowym lub w kolejnych latach będą w tej sali uczyć się historii.

     Na spacerowniku uczniowie odnajdą wizerunki omawianych na lekcjach władców Polski, również zwięzłe informacje na ich temat. Korzystając zaś z danych liczbowych będą mogli wykonywać różnorodne działania matematyczne. Znajdą w ten sposób odpowiedzi na wiele pytań, min. Ile lat panował dany król ?, Ile lat temu urodził się podany władca ? Ile lat minęło od koronacji wskazanego króla ?, itd.

     Spacerownik „Od Mieszka I do Stanisława Augusta” to doskonały przykład korelacji międzyprzedmiotowej czyli związku historii z matematyką. Obejmuje ona system rzymski (zapisywanie liczb w systemie rzymskim) i chronologię historyczną (określanie, który to wiek).