Wytańczyć wewnętrzny spokój - konkurs tańca

     Czasami potrzebne jest wyciszenie, ucieczka od bombardujących nas głośnych rytmów z telewizora, czy radia, ekscytujących gier komputerowych i poddanie się refleksji nad życiem, zastanowienie się nad tym, co jest dobre, a co złe. W skupieniu tym pomaga ruch ciała w pełnej harmonii z muzyką. Jeżeli tą muzyką są utwory znakomitych kompozytorów muzyki klasycznej, to próba pełnego przeżywania piękna otaczającego świata wydaje się możliwa. I to, między innymi, miał na celu XI  Konkurs tańca Dances from the world III (Tańce ze świat cz. III), który został zorganizowany przez kółko języka angielskiego "English Club" przy naszej szkole.

WIDEO

     Konkurs rozpoczęły klasy młodsze pokazem tanecznym przy piosence rosyjskiej "Mamo zawsze bądź po mojej stronie". Część konkursowa była podzielona na cztery kategorie: tańce z elementami baletu przy piosence z japońskiego filmu animowanego The Continued Story, ze wstążką gimnastyczną przy utworach muzyki klasycznej Chorwackiego kompozytora Tonči Huljić (Chorwacka rapsodia) oraz francuskiego kompozytora Charlesa Saint-Saëns (Akwarium). Czwartą kategorię stanowił taniec przy piosence Happy  Pharrella Williamsa.

    W zmaganiach tanecznych wzięło udział 12 dziewcząt z klasy IVa i Va. Zawodniczki oceniała komisja w składzie; pan Jarosław Ćwik - dyrektor szkoły oraz panie instruktorki tańca ze szkółki tańca TanMuz w Olecku: Magdalena Kowalewska, Natalia Dorszewska, Magdalena Sadowska. Na zakończenie konkursu panie instruktorki wystąpiły z pokazem tanecznym. Sprzęt nagłaśniający obsługiwał pan Lech Karwowski. Pierwsze miejsce zajęła Gabriela Modzelewska przed Oliwią Gentek i Joanną Sobczak.

    Turniej taneczny obejrzała cała społeczność szkolna oraz licznie przybyli rodzice. Pan dyrektor Jarosław Ćwik, dziękując uczestnikom konkursu, podkreślił, że nauka tańca wymaga wiele samozaparcia i jeśli do tego dochodzi przyrządy, w tym przypadku wstążka gimnastyczna, wysiłek jest podwójny.

     Pozornie wydaje się, że taniec nie ma nic wspólnego z nauką języka angielskiego, jednak wielokrotne powtarzanie sekwencji ruchowych przy utworach w języku angielskim wpływa na osłuchanie się z akcentem, wymową, melodią języka. a także na rozszerzenie słownika czynnego i biernego. Poza tym, nawet jeśli nie ma języka angielskiego, a tylko sama muzyka, to jednak koncentracja towarzyszące treningowi wpływa korzystnie na rozwijanie umiejętności skupienia i utrzymania uwagi w czasie lekcji. Co więcej, ""Alit aemulatio ingenia - współzawodnictwo podsyca talenty (umacnia uzdolnienia)".