Małopolska - wycieczka

23-25 maja 2017 roku odbyła się wycieczka do Krakowa – Energylandii – Ojcowskiego Parku Narodowego – Pieskowej Skały - Ogrodzieńca. Wzięło w niej udział 43 uczniów z kl.  II, IV, V i VI.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Kraków - Dziedziniec Zamku Królewskiego, Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki, szliśmy ulicami Kanoniczą i Grodzką. Niestety, pogoda nas nie rozpieszczała - siąpił deszcz, który na szczęście nie zabrał radości zwiedzania. Następnego dnia wyruszyliśmy do Energylandii - największego parku rozrywki w Polsce. Przeżyliśmy tam niezapomniane chwile. Atrakcje wodne, kolejka widokowa i roller costery. Między innymi: Energuś,  Roller coaster, Atlantis, RMF Dragon, Roller Coaster, Formuła 1, Mars Roller Coaster, Monster Attack, Pyramid Illusion Cinema 7d i wiele innych.

Ostatni dzień wycieczki spędziliśmy w Ojcowskim Parku Narodowym. Weszliśmy do Groty Łokietka, położonej ok. 125 m nad dnem Doliny Sąspowskiej i największej spośród wszystkich znanych na terenie Parku jaskiń. Jej długość wynosi 320 m, a deniwelacja -7 m. Składa się z kilku korytarzy i dwóch dużych sal: Rycerskiej i Sypialni oraz dwóch mniejszych. Potem dotarliśmy do Pieskowej Skały – podziwialiśmy widoki z tarasu zamku i, nie bez przygód, zeszliśmy pod Maczugę Herkulesa. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Zamku Ogrodzienieckiego w Podzamczu. Zamek wzniesiono za czasów króla Kazimierza Wielkiego na najwyższym wzniesieniu Jury Krakowsko – Częstochowskiej (515,5m n.p.m.) - jest największym i najbardziej rozpoznawalnym zamkiem ze wszystkich Orlich Gniazd. Stanowi doskonały przykład kunsztu dawnych budowniczych, którzy na przestrzeni wieków uczynili z Ogrodzieńca wystawną magnacką rezydencję.

Mimo nie najlepszej pogody zobaczyliśmy wszystko, co zaplanowaliśmy, wiele przeżyliśmy i, co najważniejsze, szczęśliwie wróciliśmy do domu.