Innowacyjność z przytupem

„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś ...”
Mark Twain

      W chwili obecnej kładzie się szczególny nacisk na wdrażanie podstawy programowej w sposób rozwijający samodzielność i kreatywność uczniów.
     Jak tego dokonać? Za pomocą jakiego narzędzia? Te i tym podobne pytania zadają sobie wszyscy nauczyciele. Odpowiedzi poszukują, min. analizując różne formy i metody pracy oraz wybierając te, które najbardziej pasują do prowadzonych przez nich zajęć.
    Metodą, która bardzo dobrze sprawdza się na różnych przedmiotach i zajęciach pozalekcyjnych oraz przy wielu innych formach aktywności szkolnej, jest drama. To dzięki niej nasi uczniowie zaczną nabierać śmiałości i wiary w siebie. Aktywna twórczość i umiejętność współpracy w grupie nie będą im obce. Zaczną wywoływać zmiany oraz z wielką łatwością zaczną się do nich przystosowywać stając się aktywnymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej.
      Drama jest metodą niezwykle pomocną w nauczaniu różnych przedmiotów szkolnych, w tym i historii. Łatwo można było się o tym przekonać realizując temat dotyczący XVI – wiecznej Polski zamieszkałej przez różne narodowości.
     Losowanie czyli przydział do poszczególnych grup i kilka minut na przygotowanie się oraz ewentualną charakteryzację. Potem pokazy strojów i prezentacje przeplatane polsko-ukraińską pieśnią biesiadną Tomasza Padury pt. „Hej, sokoły”.
      W tak miłej i przyjemnej atmosferze uczniowie, zdobywali bądź przekazywali, wiedzę o narodowym dziedzictwie i kulturowym Polaków, Niemców, Żydów, Litwinów i Kozaków żyjących w XVI - wiecznej Polsce.