Czyżby innowacja uczniów na zajęciach wyrównawczych z matematyki ?

"Innowacja polega na tym, że widząc to, co wszyscy inni, dostrzega się to, czego nikt nie zauważył."

Albert Szent-Gyõrgyi

     O tym, że można bawić się ucząc, nie ma potrzeby nikogo przekonywać. Sztuką natomiast jest uczyć wielu rzeczy i z jak najmniejszej ilości pomocy dydaktycznych korzystać. Innymi słowy, nie jest tak łatwo stworzyć rzecz taką, która nadaje się nie tylko do czegoś jednego. Nam się to udało i jesteśmy dumni z tego.

   Wykonaliśmy trzy kartonowe graniastosłupy o nieco większych rozmiarach. Dwa sześciany i jeden prostopadłościan o zbliżonych wymiarach. Okleiliśmy je wycinanką samoprzylepną tak, by były różnych kolorów. Na każdej ze ścianek dwóch sześcianów nakleiliśmy karteczki a na karteczkach częściowo zamalowane figureczki. Prostopadłościan znakami działań okleiliśmy. W ten sposób pomoce dydaktyczne stworzyliśmy.

     Co można z tak wykonanymi pomocami dydaktycznymi ćwiczyć czy wykonywać ?

     Po pierwsze. Wykonane graniastosłupy możemy użyć do dramy, jaką my sobie sami stworzymy, napiszemy i zagramy. Trójka lub dwójka z nas może spokojnie ze sobą dyskutować, próbując przekonać siebie nawzajem lub najzwyczajniej własności brył zaprezentować. Po drugie. Dwa sześciany mogą stanowić doskonałe źródło ćwiczeń do odczytywania. Jaka część figury została lub nie została zamalowana ?  Po trzecie. Możemy z ich wykorzystaniem napisać liczby, działania, wykonać je i podać rozwiązania.

     Sami widzicie, że zastosowań jest wiele. Zacznijmy je wcielać w życie nasi koledzy i koleżanki oraz nauczyciele !