Projekt ,,Lekcja:Enter"

Projekt ,,Lekcja:Enter"

„Lekcja:Enter” to projekt edukacji cyfrowej skierowany do nauczycieli oraz kadry kierowniczej szkół podstawowych i ponadpodstawowych, w ramach którego prowadzone są bezpłatne szkolenia, podczas których nauczyciele dowiadują się, jak zmienić sposób prowadzenia swoich lekcji. „Lekcja:Enter” uczy jak bardziej angażować uczniów, tak aby  rozwijać w nich umiejętność krytycznego i twórczego myślenia oraz uczyć pracy w zespole.

 

Lekcje Enter stawiają ucznia na pierwszym miejscu, pozwalając mu na zdobywanie wiedzy drogą własnych doświadczeń i poszukiwań, z pomocą ogólnodostępnych narzędzi cyfrowych, programów i aplikacji.

Od marca cztery nauczycielki naszej szkoły Magdalena Kurzątkowska,  Izabela Lelo, Anna Fidura Syłak oraz  Mariola Pieloch podnoszą swoje kompetencje cyfrowe. Projekt pokazuje korzyści z wykorzystywania narzędzi cyfrowych, TIK i aktywizujących metod nauczania.

Celem szkolenia jest pokazanie nauczycielom korzyści z wykorzystywania stron, aplikacji, wszelkiego rodzaju ogólnodostępnych zasobów cyfrowych w swojej codziennej pracy edukacyjnej.

Podczas szkolenia „Lekcja:Enter!”:


♦ nauczyciele korzydtają z portali edukacyjnych (w tym e-podręczniki), ogólnodostępnych elektronicznych materiałów i zasobów dydaktycznych (np. Akademia Khan), także na urządzeniach mobilnych
♦ poznają edukacyjne zastosowania różnego rodzaju sprzętu i aplikacji jak np. Learning App, Kahoot czy Quizizz i dowiadują się, jak kreatywnie wykorzystywać je na lekcjach
♦ uczą się, jak pracować metodą projektów uczniowskich np. z pomocą narzędzia Webquest, stosować kształcenie wyprzedzające z wykorzystaniem TIK
♦  tworzą własne e-zasoby edukacyjne
♦ obserwują jak nowe technologie mogą pomóc w realizowaniu podstawy programowej
♦ uczą się, jak bezpiecznie poruszać się w środowisku cyfrowym, jak, zgodnie z prawem autorskim, korzystać z gotowych materiałów, a także jak udostępniać własne materiały na odpowiednich licencjach
♦ poznają społeczności praktykujących nauczycieli, wymieniają się spostrzeżeniami i pomysłami.

W ramach szkolenia nauczycielki przygotowały po 2 własne scenariusze zajęć (po 45 minut), we współpracy z  trenerami lokalnymi  podczas konsultacji online . Opracowane scenariusze, po ich akceptacji przez trenerów, będą dostępne dla wszystkich nauczycieli uczestniczących w projekcie na platformie projektu.

Nauczycielki bierące udział w projekcie prowadziły lekcje otwarte wykorzystując w praktyce poznane przez siebie narzędzia cyfrowe oraz dzieląc się swoją wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami. Podczas lekcji obecna była również dyrekcja szkoły.