Kalendarium
Sobota, 2024-05-18
Imieniny: Alicji, Edwina
Sobota, 2024-05-18
Imieniny: Alicji, Edwina
Od marca 2021 cztery nauczycielki naszej szkoły Magdalena Kurzątkowska, Izabela Lelo, Anna Fidura Syłak oraz Mariola Pieloch podnoszą swoje kompetencje cyfrowe. Projekt pokazuje korzyści z wykorzystywania narzędzi cyfrowych, TIK i aktywizujących metod nauczania.
Celem szkolenia jest pokazanie nauczycielom korzyści z wykorzystywania stron, aplikacji, wszelkiego rodzaju ogólnodostępnych zasobów cyfrowych w swojej codziennej pracy edukacyjnej.
Podczas szkolenia „Lekcja:Enter!”:
♦ nauczyciele korzydtają z portali edukacyjnych (w tym e-podręczniki), ogólnodostępnych elektronicznych materiałów i zasobów dydaktycznych (np. Akademia Khan), także na urządzeniach mobilnych
♦ poznają edukacyjne zastosowania różnego rodzaju sprzętu i aplikacji jak np. Learning App, Kahoot czy Quizizz i dowiesz się, jak kreatywnie wykorzystywać je na lekcjach
♦ uczysz się, jak pracować metodą projektów uczniowskich np. z pomocą narzędzia Webquest, stosować kształcenie wyprzedzające z wykorzystaniem TIK
♦ tworzą własne e-zasoby edukacyjne
♦ obserwują jak nowe technologie mogą pomóc w realizowaniu podstawy programowej
♦ uczyą się, jak bezpiecznie poruszać się w środowisku cyfrowym, jak, zgodnie z prawem autorskim, korzystać z gotowych materiałów, a także jak udostępniać własne materiały na odpowiednich licencjach
♦ poznają społeczności praktykujących nauczycieli, wymieniają się spostrzeżeniami i pomysłami.
W ramach szkolenia nauczycielki przygotowały po 2 własne scenariusze zajęć (po 45 minut), we współpracy z trenerami lokalnymi podczas konsultacji online . Opracowane scenariusze, po ich akceptacji przez trenerów, będą dostępne dla wszystkich nauczycieli uczestniczących w projekcie na platformie projektu.
Nauczycielki bierące udział w projekcie prowadziły lekcje otwarte wykorzystując w praktyce poznane przez siebie narzędzia cyfrowe oraz dzieląc się swoją wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami. Podczas lekcji obecna była również dyrekcja szkoły.