Ferie z ekonomią 4 - podsumowanie pierwszego etapu

W pierwszym tygodniu ferii 15 uczniów klasy 7b uczestniczyło w zajęciach zorganizowanych w ramach projektu Ferie z ekonomią 4.

Podczas tygodniowych warsztatów ekonomicznych młodzież, pracując zarówno w grupach, jak i indywidualnie, metodami aktywizującymi oraz z wykorzystaniem gier dydaktycznych poznawała znaczenie ekonomicznych pojęć.

Uczniowie bardzo chętnie włączali się w realizację wszystkich zadań, chociaż najbardziej przypadły im do gustu ćwiczenia, w których mogli wykazać się kreatywnością oraz umiejętnościami negocjacyjnymi. Podczas całego tygodnia uczniowie poznawali znaczenie nowych pojęć i rozwijali swoje umiejętności ekonomiczne oraz kompetencje miękkie. Mimo, że część zadań przysporzyła uczniom sporo kłopotów oraz dużo różnych emocji, młodzież się nie poddawała i bardzo szybko wracała do świetnego humoru.

Podczas ferii, które przeznaczone zostały na pierwszy etap projektu, młodzież zrealizowała 3 moduły:

  • Moja przedsiębiorczość 
  • Moje finanse
  • Moja firma

W ramach zajęć młodzież uczestniczyła również w warsztatach online z przedstawicielami Narodowego Banku Polskiego, podczas których poznała historię pieniądza, zabezpieczenia na naszych banknotach oraz zobaczyła wybrane monety oraz banknoty kolekcjonerskie i okolicznościowe. W środę uczniowie mieli okazję spotkać się z dr Dariuszem Danielewiczem, który odwiedził naszą szkołę i porozmawiał z młodzieżą m.in. o płatnościach bezgotówkowych oraz kredytach i pożyczkach. W czwartek zaś odwiedziliśmy firmę Prost-key packaging w Szczuczynie, gdzie Pan Stanisław Sobolewski oprowadził nas po hali produkcyjnej i przedstawił proces powstawania opakowań, od przyjęcia bel papieru na stan magazynu, do wyjazdu gotowych opakowań do odbiorców

Na zakończenie wszyscy uczestnicy projektu dostali drobne upominki: kalendarze, notesy, długopisy, osłony na kartę płatniczą oraz certyfikat uczestnictwa w zajęciach. Trzy najaktywniejsze osoby otrzymały dodatkowo gry Monopoly.

Przed nami jeszcze drugi etap - trwający 50 dni od zakończenia ferii w naszym województwie. Będzie to czas na rozpoznanie potrzeb lokalnej społeczności oraz napisanie modelu biznesowego, który mógłby zostać zdrożony na terenie naszej miejscowości lub jej okolicach.

Szczegółowa relacja z realizacji projektu: 

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Prostkach - Ferie z ekonomią (szkolnastrona.pl)

Anna Fidura - koordynator projektu