Spotkanie Rodziny Szkół noszących imię Jana Pawła II

W pierwszej połowie października 2018r. uczniowie z naszej szkoły wzięli udział w dwudniowym wyjeździe edukacyjnym.

10 października odwiedziliśmy Warszawę – stolicę Polski. Na początku pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik, gdzie mogliśmy rozwijać swoje zainteresowania naukowe. Każdy znalazł tu coś dla siebie, ciekawostek do zobaczenia była masa. Cała nasza grupa uczestniczyła też w zajęciach z dziedziny chemii, poświęconych powietrzu.

Około południa przemieściliśmy się na Stare Miasto, by przypomnieć sobie burzliwą historię związaną z tym miejscem. Tu zobaczyliśmy pomnik Zygmunta III Wazy, Zamek Królewski, a także pomniki: Syrenki, Małego Powstańca, Jana Kilińskiego. Największe wrażenie zrobił na wszystkich pomnik Małego Powstańca, który upamiętnia najmłodszych uczestników walczących w czasie powstania warszawskiego.

Tego dnia pogoda nas rozpieszczała, więc wygospodarowaliśmy troszkę czasu, by odpocząć na bulwarze nad Wisłą. Z tego miejsca rozciąga się niesamowity widok na naszą najdłuższą rzekę, podziwiać mogliśmy go bez końca…

Około godziny 15 wyruszyliśmy w drogę do Częstochowy – naszego głównego punktu wyjazdu. Po dotarciu na miejsce, zostawiliśmy swoje rzeczy u sióstr zakonnych, bowiem nocowaliśmy w halach noclegowych dla pielgrzymów. Około godziny 20 wyruszyliśmy do sanktuarium, by wziąć udział w uroczystej modlitwie Anioł Pański. Dopiero po jej zakończeniu, udaliśmy się na odpoczynek.

Następny dzień zaczął się dla nas wcześnie, bo już o 7.00. Po pobudce, porannej toalecie i śniadaniu ruszyliśmy  na Jasna Górę, by zwiedzić to miejsce. Nieustannie robi ono wrażenie na pielgrzymach. Tu odwiedziliśmy pomnik naszego patrona Ojca Świętego Jana Pawła II, pomnik kardynała Wyszyńskiego, bazylikę, podziwialiśmy Golgotę Jasnogórską autorstwa Dudy-Gracza, a także znaleźliśmy czas na poranną modlitwę w kaplicy Matki Boskiej Częstochowskiej. Nie ominęliśmy symbolicznych armat, przypominających o walkach, które rozegrały się tu w XVII w. O godzinie 11.00 rozpoczęła się msza święta, która połączona była z uroczystymi obchodami setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości i czterdziestej rocznicy wyboru Karola Wojtyły na papieża. Przybyło na nią jak zwykle wielu pielgrzymów ze szkół noszących imię Jana Pawła II z całej Polski i nie tylko (14 tysięcy). Atmosfera była niesamowita – jak zwykle zresztą. Poczet sztandarowy z naszej szkoły jak zawsze zajął miejsce na wałach – tak jak ponad 300 innych pocztów i godnie reprezentował  naszą społeczność.

Bardzo dziękujemy Radzie Rodziców za to, że jak zwykle dofinansowała nasz wyjazd na Jasną Górę. Takie spotkania w Częstochowie są już tradycją naszej szkoły. W tym roku mogliśmy modlić się w intencji Ojczyzny i dziękować za pontyfikat Ojca Świętego Jana Pawła II. W opiece nad dziećmi pomagała nam pani Monika Sut – Przewodnicząca Rady Rodziców, która także postanowiła włączyć się w budowanie naszej tradycji szkolnej i pokazała, że dla rodziców naszej szkoły nasz patron jest także ważną osobą – dziękujemy pani Moniko. Mam nadzieję, że za rok także nie zabraknie nas na Jasnej Górze w czasie tego spotkania…